Landstede Groep

Onze school

Sportief zijn betekent voor ons vooral rekening houden met elkaar, het beste in jezelf en in de ander naar boven halen, maar ook goede begeleiding en duidelijke afspraken maken.

Het Thomas a Kempis College is een brede scholengemeenschap voor gymnasium en atheneum (vwo), havo en vmbo tl.

Dat we een sportieve school zijn heeft natuurlijk te maken met onze status van Topsport Talentschool waardoor kinderen hun sporttalent kunnen combineren met hun school.

We streven  ernaar om jou tijdens schooltijd dingen te laten doen waar je veel van leert en waar je enthousiast van wordt. Voorbeelden hiervan zijn de verschillende Classes waaruit je kunt kiezen. Deze ambitieuze doelstellingen vragen om een goed georganiseerd onderwijssysteem. Met veel persoonlijke aandacht en coaching waardoor iedereen op zijn eigen niveau topprestaties kan leveren.

Ga jij volgend jaar naar het voortgezet onderwijs in Zwolle en ben je benieuwd wat je bij het Thomas a Kempis College kunt verwachten? In dit filmpje zie je wat onze school bijzonder maakt.

Tak 2021 06 9079

De sportieve school

Je maakt bij ons op school kennis met allerlei sporten. Of je nu hobbyist bent of van sport je beroep wilt maken: iedereen kan meedoen. Ben jij liever toeschouwer? Dan vinden we het leuk als je onze sporters komt aanmoedigen.

2022 06 TAK ZWOLLE 21

Schoolgids

In de schoolgids lees je alles over het onderwijs op het Thomas a Kempis College. We vertellen onder meer over onze visie, resultaten en activiteiten, zodat je inzicht krijgt in onze manier van werken.

2022 06 LANDSTEDE TAK 47

Leefregels

Een duidelijke structuur geeft houvast en richting. Wanneer iedereen weet waar diegene aan toe is, geeft dat minder ruis en kan de aandacht gericht worden op het samen leren. Daarom hebben wij schoolregels opgesteld. Daarnaast hebben we één leefregel: Gedraag je sportief.